Asset Publisher
Turniej Wiedzy Leśnej
I ETAP TURNIEJU
19 maja 2014 roku w Samorządowym Gimnazjum nr 1 im. Noblistów Polskich w Gołdapi został przeprowadzony pierwszy etap Turnieju Wiedzy Leśnej , zorganizowanego przez Nadleśnictwo Gołdap. 22 uczestników rozwiązywało test, którego zakres tematyczny obejmował podstawowe informacje o PGL LP, Nadleśnictwie Gołdap, gatunkach drzew i krzewów leśnych, zwierzętach leśnych, funkcjach i znaczeniu lasu oraz gospodarce leśnej.
Test składał się z 19 pytań zamkniętych i 6 pytań otwartych, w sumie można było uzyskać 48 punktów. Do następnego etapu, który odbędzie się 23 maja w izbie edukacyjnej Nadleśnictwa Gołdap zakwalifikowało się 10 uczniów z najwyższą liczbą punktów:
1. Rebeka Nowacka kl. III e 37 pkt.
2. Ewa Ejsmont kl. III c 35 pkt.
3. Patrycja Oszkinis kl. I a 32 pkt.
4. Dominika Mielnik kl. III d 32 pkt
5. Sebastian Wawrukiewicz kl. I a 31 pkt.
6. Beata Koloszewska kl.I a 31 pkt.
7. Jakub Królczyk kl.III c 31 pkt.
8. Filip Giczewski kl. III c 29 pkt.
9. Piotr Gołubowicz kl. III c 29 pkt.
10. Mateusz Świtaj kl. I a 29 pkt.
II ETAP TURNIEJU
23 maja 2014 roku w Izbie Edukacyjnej Nadleśnictwa Gołda zastał przeprowadzony II etap Turnieju Wiedzy Leśnej, zorganizowany przez Nadleśnictwo Gołdap. 9 uczestników brało udział w pięciu konkurencjach, które sprawdzały wiedzę teoretyczną oraz praktyczną. Uczniowie mieli za zadanie rozpoznanie gatunków drzew, odgłosów zwierząt oraz taksydermia. Odpowiadali na pytania dotyczące wiedzy ogólnej o PGL LP, Nadleśnictwie Gołdap, funkcjach i znaczeniu lasów, gatunkach drzew i krzewów leśnych, zwierzętach leśnych oraz pracy leśnika.
Podczas obrad komisji konkursowej został zaprezentowany film o PGL LP. Po zakończeniu turnieju zostały wręczone nagrody i dyplomy dla wszystkich uczestników. Dodatkową atrakcją było wspólne ognisko przy leśniczówce Kumiecie.
Celem turnieju było upowszechnienie i pogłębienie wiedzy na temat lasu, poznanie specyfikacji pracy leśnika, poszerzanie wiedzy dotyczącej funkcjonowania ekosystemów leśnych oraz doskonalenie umiejętności rozpoznawania gatunków roślin i zwierząt.